
“Dankzij Digital First reporting kunnen we nu heel doelgroepgericht ons jaarverslag delen. De F19 software heeft ons geholpen om efficiënter om te gaan met alle content en data die beschikbaar is.”
Brigitte Boswinkel, Senior Communications Officer War Child
War Child gelooft dat het openbaar maken van informatie over de impact die zij realiseert bijdraagt aan haar missie om zoveel mogelijk oorlogskinderen te helpen. Daarom wil War Child met een effectieve mediamix van het jaarverslag zoveel mogelijk stakeholders bereiken.
F19 sponsort War Child sinds 2008 om het jaarverslag op een efficiënte manier multichannel te publiceren. Samen met partners Evolve Digital en Berry Timmermans is een concept ontwikkeld waarin de informatie online doelgroepgericht wordt aangeboden. Light users zien op de homepage in één oogopslag hoe War Child impact creëert. Medium en heavy users kunnen op dieperliggende niveaus specifieke financiële en niet-financiële informatie raadplegen, of de PDF downloaden.
Het resultaat is een visueel aantrekkelijke en interactieve website waarin War Child op een toegankelijke manier verantwoording aflegt over haar prestaties. Doordat het project 100% is gesponsord houdt War Child middelen over om aan hulp aan kinderen in conflictgebieden te besteden.